Рада стейкхолдерів
Пропозиції стейкхолдерів до ОНП «Психологія» ІІІ (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія за 2024 рік
№ |
ПІП стейкхолдерів |
Місце роботи/навчання (за наявності) |
Посада (за наявності) |
Пропозиція |
Практична реалізація пропозицій та рекомендацій |
1 |
Зоя ГАРКАВЕНКО |
Академії професійного розвитку |
керівник |
Наблизити дисертаційні дослідження до реалізації ЦСР, які потребують новітніх розробок в аспекті інноваційних психологічних технологій |
Обговорено результати засідання Ради стейкхолдерів на засіданні кафедри ТКП, протокол № 8 від 6.03.2024 року Тема наукового дослідження аспіранта (вступ 2024) Д. Костюченко зазначена як : «Психологічні особливості ментального здоров’я майбутніх психологів» |
2 |
Юрій КАШПУР |
УДУ імені Михайла Драгоманова факультет психології |
доцент кафедри ТКП |
У зв’язку з соціальними запитами та кризовим станом в Україні необхідно додати травмо - орієнтовані освітні компоненти |
Обговорено на засідання кафедри ТКП, протокол № 9 від 11.04.24 року До переліку вибіркових освітніх компонентів внесено ОК |
3 |
Єлізавета КРИВОРУКА |
Здобувачка ІІІ (освітньо наукового) рівня вищої освіти |
Психолог практик |
Додати до переліку вибіркових освітніх компонентів предмет «Психологія травми» |
Обговорено на засідання кафедри ТКП, протокол № 9 від 11.04.24 року До переліку вибіркових освітніх компонентів внесено ОК |
4 |
Роман ПОПЕЛЮШКО |
УДУ імені Михайла Драгоманова факультет психології |
професор кафедри ТКП |
Переглянути ОК «Науково методологічні вітчизняні парадигми в психології» у частині наукових здобутків співробітників лабораторій Інституту психології Г. Костюка НАПН України з початку XXI ст |
Обговорено на засідання кафедри ТКП протокол №2 від 11.09.2024 року Доповнення внесено до програми ОК |
5 |
Валентина ВОЛОШИНА |
УДУ імені Михайла Драгоманова факультет психології |
завідувачка кафедри ТКП Гарант ОНП «Психологія» (PhD) |
Переглянути зміст ОК «Науково методологічні вітчизняні парадигми в психології» |
Обговорено на засідання кафедри ТКП протокол №2 від 11.09.2024 року Доповнення внесено до програми ОК |
6 |
Наталія БУКРЄЄВА |
Здобувачка ІІІ (освітньо наукового) рівня вищої освіти |
психолог практик |
Доповнити зміст ОК «Науково методологічні вітчизняні парадигми в психології» інформацією стосовно наукових психологічних шкіл професорсько-викладацького складу факультету психології |
Обговорено на засіданні кафедри ТКП протокол №3 від 23.10.2024 року Додано тему до програми ОК |
7. |
Володимир МАМКО |
ГО «Українська психологічна реабілітації» |
керівник |
Розробити психологічний інструментарій з врахуванням актуальних запитів суспільства стосовно моделі психологічної реабілітації |
Обговорено на засідання кафедри ТКП протокол № 5 від 19.12.2024 року у процесі реалізації в наукових дослідженнях аспірантів Тема здобувача 1 курсу, Тетері К., «Каністерапія в системі психологічного супроводу осіб із набутим травмівним досвідом» |
Зустріч груп забезпечення освітніх програм факультету психології з керівником відділу акредитації
16.12.24 відбулася важлива й продуктивна зустріч груп забезпечення освітніх програм факультету психології з керівником відділу акредитації університету кандидатом філологічних наук, доцентом Іриною ГРИГОРЕНКО, відділу моніторингу якості освіти університету доктором педагогічних наук, професором Миколою ЧУМАКОМ та експертом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) доктором філософських наук, професором Сергієм ПУТРОВИМ.
Під час зустрічі були проаналізовані попередні результати акредитаційних процесів освітніх програм університету першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів. Проаналізовані позитиви та недоліки реалізації освітніх програм, складнощі процесу підготовки до акредитації. Експерт поділився цінними рекомендаціями щодо ефективної підготовки до акредитації, акцентував увагу на типових помилках, а також допоміг краще зрозуміти очікування агентства.
У форматі зустрічі члени груп забезпечення мали можливість віднайти відповіді на запитання, які найчастіше виникають під час акредитаційних візитів. Особливу увагу було приділено ролі кожного члена групи забезпечення, логіці відповідей та аргументації позицій в реалізації освітніх програм.
Щиро вдячні Сергію ПУТРОВУ, Ірині ГРИГОРЕНКО, Миколі ЧУМАКУ за конструктивний підхід, зворотний зв’язок і мотивацію рухатися вперед! Готуємося до акредитації впевнено та згуртовано!
Обговорення освітньо-наукової програми з групою забезпечення та науковими керівниками аспірантів
16 жовтня 2024 року у науковому товаристві факультету психології відбулося публічне обговорення освітньо-наукової програми «Психологія» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки».
До обговорення долучилися члени групи забезпечення, наукові керівники аспірантів та здобувачі вищої освіти. Піднімались питання труднощів у процесі освіти аспірантів, можливості міжнародної мобільності. Обговорили проєкт Порядку підготовки дисертаційного дослідження з психології, укладеного групою викладачів, а саме: проф. Валентиною ВОЛОШИНОЮ, проф. Іриною БУЛАХ, проф. Романом ПОПЕЛЮШКО, проф. Любов ДОЛИНСЬКОЮ. Жваву дискусію викликало питання змістового наповнення освітніх компонентів та їхня суголосність з Цілями сталого розвитку ООН.
Участь усіх зацікавлених сторін у розвитку ОНП Психологія обмін думками та досвідом сприяє вдосконаленню навчально-методичного забезпечення освітнього процесу ІІІ рівня, підвищенню його ефективності, дозволяє вчасно реагувати на запити здобувачів.
Також під час зустрічі було обговорено ключові організаційні аспекти освітнього процесу, зокрема:
особливості реалізації освітньо-наукової програми та змісту навчальних компонентів;
забезпечення міждисциплінарного підходу до підготовки здобувачів;
академічна доброчесність як обов’язкова умова наукового зростання;
координація наукового супроводу дисертаційних досліджень;
організація практичної підготовки та викладацького стажування;
шляхи вдосконалення якості викладання навчальних дисциплін.
Окрема увага була приділена індивідуальним освітнім траєкторіям аспірантів, ролі наукового керівника, а також моніторингу виконання індивідуального навчального плану.
Організація конференцій, написання статей, та організація проєктної активності здобувачів.
Участь аспірантів та педагогічних працівників у наукових та дослідницьких проєктах.
Учасники зустрічі обмінялися досвідом реалізації освітніх компонентів, окреслили актуальні виклики в організації навчального процесу на третьому рівні освіти та напрацювали спільні пропозиції щодо оптимізації та покращення освітньо-наукової програми.
Зустріч пройшла у діловій, конструктивній атмосфері та стала важливим етапом у зміцненні внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Обговорення освітньо-наукової програми із здобувачами третього наукового ступеня вищої освіти
26 вересня вересня 2024 року на факультеті психології відбулася зустріч здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти ОНП Психологія, спеціальності 053 Психологія з гарантом програми, де обговорили ключові аспекти навчання та дослідницької діяльності під час зустрічі розглядалися актуальні питання, пов’язані з організацією освітнього процесу в аспірантурі.
Серед основних тем, які були винесені на обговорення:
Організація навчання в аспірантурі відповідно до індивідуального плану та освітньо-наукової програми.
Формування вибіркової освітньої траєкторії відповідно до наукових інтересів аспірантів.
Процедура вибору тем дисертаційних досліджень, актуальність тематики, її відповідність сучасним науковим тенденціям та практичному значенню.
Практична підготовка аспірантів: участь у наукових заходах, конференціях, стажуваннях, викладацька практика.
Академічна доброчесність як базовий принцип наукової діяльності, особливості перевірки робіт на наявність плагіату, етичні норми дослідження.
Обговорення шляхів удосконалення освітнього процесу: пропозиції аспірантів щодо змісту курсів, форм роботи, покращення умов для дослідницької діяльності.
Зустріч пройшла у форматі відкритого діалогу, де кожен мав можливість поставити запитання, висловити свої думки й отримати конструктивні відповіді від науково-педагогічних працівників.
Дякуємо всім учасникам за активність і небайдужість до покращення якості підготовки майбутніх докторів філософії!
Обговорення освітньо-наукової програми зі стейкхолдерами
19 вересня 2024 року відбулася зустріч стейкхолдерів освітньо-наукової програми «Психологія» спеціальності 053 Психологія на базі факультету психології залучених до реалізації освітньо-наукової програми «Психологія» за спеціальністю 053 Психологія третього рівня вищої освіти.
Метою зустрічі стало обговорення можливостей та механізмів активної участі стейкхолдерів у формуванні та вдосконаленні освітньо-наукової програми. Учасники поділилися баченням сучасних запитів ринку праці, особливостей професійної підготовки майбутніх докторів філософії та внесли конкретні пропозиції до змісту освітніх компонентів.
Під час зустрічі було наголошено на унікальності ОНП «Психологія», яка поєднує фундаментальну наукову підготовку, практико-орієнтований підхід та партнерську модель взаємодії з роботодавцями.
Форми співпраці аспірантів і стейкхолдерів охоплюють:
• проходження науково-виробничої та педагогічної практики на базі організацій-партнерів;
• залучення аспірантів до проведення емпіричних досліджень у стейкхолдерських установах;
• участь представників стейкхолдерів у керівництві дослідницькими проєктами;
• спільне видання наукових монографій, зокрема за результатами міжінституційної співпраці;
• проведення гостьових лекцій від провідних фахівців-практиків і викладачів-партнерів (зокрема, були відзначені лекції [прізвища запрошених викладачів]);
• залучення стейкхолдерів до наукових семінарів та передзахистів аспірантів, які готуються до захисту дисертацій.
Також було представлено успішні приклади реалізації спільних проєктів у межах ОНП, які сприяють підвищенню наукової активності, практичної значущості досліджень і академічної мобільності здобувачів.
Зустріч засвідчила високий рівень зацікавленості зовнішніх партнерів у формуванні сучасного освітнього середовища та стала важливим кроком у зміцненні інтеграції освіти, науки й практики.