Про кафедру
Завідувач кафедри - Мозгова Галина Петрівна доктор психологічних наук, професор.
Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія», Спеціалізації «Психологічна реабілітація», та «Психосоматика та психологія здоров'я» за такими ступеніями вищої освіти: бакалавр, магістр.
Контакти: р. тел: 422-25-46
Історія кафедри
Історія кафедри. Кафедра була створена 1 грудня 2011 року як кафедра практичної психології та психосоматики шляхом поділу кафедри практичної психології та психотерапії з метою забезпечення підготовки фахівців для спеціальності «Психологія» Інституту соціології, психології та управління Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
У 2016 році кафедра об’єдналася в собі кафедру галузевої психології та психології управління (Інституту соціально-психологічних наук та управління) та була перейменована на кафедру психосоматики та психологічної реабілітації.
З 1 березня 2017 року кафедра психосоматики та психологічної реабілітації функціонує як структурний підрозділ Факультету психології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
Очолює кафедру доктор психологічних наук, професор Мозгова Галина Петрівна, автор понад 85 публікацій у фахових виданнях, 6 навчальних посібників, збірника тестових завдань, монографії «Психосоматичні захворювання у дітей та підлітків: Діагностика та реабілітація». Галина Петрівна нагороджена медаллю Г.С.Костюка «За наукові досягнення» (2015 р.).
Викладачі кафедри забезпечують викладання для всіх студентів спеціальності «Психологія» навчальні дисципліни загального циклу («Психофізіологія та психосоматика», «Система психологічної служби», «Основи психокорекції», «Реабілітаційна психологія», «Психологія творчості», «Основи профорієнтації та профвідбору», «Психологія професійної кар'єри», «Психологія професійних деструкцій») та дисципліни за вибором студентів («Основи психології здоров'я», «Психотерапія дітей та підлітків», «Основи нейрофізіології», «Психокорекція залежних форм поведінки», «Психологія розвитку дітей з психофізіологічними вадами»).
Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія» за спеціалізаціями «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров’я» на першому бакалаврському та другому магістерському рівнях вищої освіти.
На кафедрі систематично проводиться робота з підвищення фахового рівня викладацького складу. Викладачі кафедри проходять стажування в інших освітніх закладах, займаються вивченням передового досвіду своїх колег з інших ВНЗ, що дає змогу втілювати новітні методи навчання та виховання в процесі роботи із студентами факультету. Окрім того, викладачі кафедри є спеціалістами-практиками, визнаними вітчизняними (як-от, Українським союзом психотерапевтів) та міжнародними професійними спільнотами (зокрема, Європейською конфедерацією психоаналітичних психотерапій). Професійний рівень вони підвищують, беручи участь в освітніх проектах всесвітньо відомих психотерапевтичних та навчальних центрів, зокрема, Anna Freud Centrefor Childrenand Families (London).
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу на кафедрі організовується відповідно до затверджених навчальних планів. Викладачами з кожної навчальної дисципліни розроблено типові та робочі навчальні програми, методичні комплекси для забезпечення самостійної роботи студентів у відповідності до сучасних вимог.
Результати наукової діяльності викладачів активно впроваджуються в навчальний процес через керівництво написанням курсових, бакалаврських та магістерських робіт; підготовку студентів до участі в олімпіадах, виступах з доповідями та науковими розвідками на наукових студентських конференціях, підготовку та друк статей у наукових студентських збірниках.
Викладачі кафедри керують проблемними науковими групами, секціями науково-практичних конференцій, виступають з доповідями на науково-практичних конференціях різного рівня, видають результати власних наукових доробків у наукових збірниках.
Стратегічним напрямком розвитку кафедри психосоматики та психологічної реабілітації є створення системи професійної підготовки майбутніх психологів та перепідготовки психологів, супервізорів, психологів-реабілітологів, які б досконало володіли психотехнологіями реабілітації для всіх тих, хто потребує психологічної підтримки.
Відповідно до наукового напряму, затвердженого по кафедрі («Методологічні засади та психотехнології практичної психології та психологічної реабілітації в системі ВНЗ»), відводиться велика увага розробці наукової проблеми «Динаміка психосоматичних розладів у дітей та юнацтва та їх психокорекція». У руслі цієї проблеми розроблені типові навчальні, робочі програми та навчальні посібники (Хрестоматія «Психосоматика: психічне, тілесне, соціальне», «Молодь та юнацтво сучасної України: здоров’я, цінності, життєві пріоритети»).
Професорсько-викладацький склад
Мозгова Галина Петрівна - завідувач кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології УДУ ім. Михайла Драгоманова, доктор психологічних наук, професор.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Вольнова Леся Миколаївна - кандидат педагогічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID iD
Google Scholar
Ханецька Тетяна Іванівна - кандидат психологічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Бушуєва Тетяна Володимирівна - кандидат психологічних наук, професор.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Сидоренко Ольга Борисівна - кандидат психологічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Праченко Олена Костянтинівна - кандидат психологічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Дьоміна Ганна Анатоліївна – кандидат психологічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Поліщук Світлана Петрівна – кандидат психологічних наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Якимчук Оксана Іванівна - кандидат філософських наук, доцент.
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Кушмирук Євгенія Сергіївна - старший викладач факультету психології УДУ ім.М.П.Драгоманова
Координати:
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Освітні програми
Освітні програми. Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія» за спеціалізаціями «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров’я» на першому бакалаврському та другому магістерському рівнях вищої освіти.
Студенти, що опановують спеціалізацію «Психологічна реабілітація» на бакалаврському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
Студенти, що опановують спеціалізацію «Психосоматика та психологія здоров'я» на бакалаврському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
- ПРЕЗЕНТАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ "Психосоматика та психологія здоров`я"
Студенти, що опановують спеціалізації «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров'я» на магістерському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
Наукова діяльність
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ ПСИХОСОМАТИКИ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
(основні наукові видання, які входять до групи А,В, підручники, монографії, навчальні посібники, публікації в іноземних виданнях)
(2015-2020 рр.)
Навчально-методичні видання
- Психологічна реабілітація: комплекс робочих навчальних програм (для підготовки студентів спеціальності 053 “Психологія” освітньої програми «Психологічна реабілітація» освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр») / За редакцією проф. Г.П. Мозгової / Авт. кол. кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології (Мозгова Г.П., Ханецька Т.І., Дьоміна Г.А., Вольнова Л.М., Якимчук О.І.,Праченко О.К.,Кушмірук Є.С.) / Вид. 2. – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – 424 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31843
- Психосоматика та психологія здоров’я: комплекс робочих навчальних програм (для підготовки студентів спеціальності 053 ― Психологія освітньої програми «Психосоматика та психологія здоров’я» освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр») / За редакцією проф. Г.П. Мозгової / авт. кол. кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології (Мозгова Г.П., Ханецька Т.І., Дьоміна Г.А., Вольнова Л.М., Мельничук О.Б., Якимчук О.І.,Праченко О.К.,Кушмірук Є.С.) / Вид. 2 – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – 427 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31844
- Вольнова Л.М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: Навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна робота» у двох частинах. Ч. 1. Теоретична частина. – 2-ге вид., перероб і доповн. – К., 2016. – 188 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12327
- Вольнова Л.М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: Навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна робота» у двох частинах. Ч. ІІ. Практична частина. – 2-ге вид., перероб і доповн. – К., 2016. – 193 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11229
- Вольнова Л. М., Кушнірчук О. Р. Дослідження поведінкових практик як основа формування цільової групи соціально-педагогічної профілактики проституції неповнолітніх [Результати емпіричного дослідження]. Луцьк, 2017. 34 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19065
- Вольнова Л. М., Кушнірчук О. Р. Лабіринти спілкування: методичні рекомендації з формування конструктивних життєвих навичок та стратегій поведінки у вихованок шкіл-інтернатів. Луцьк, 2017. 46 с. https://independent.academia.edu/%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0/Drafts
- Вольнова Л.М. Проектна діяльність як засіб підвищення рівня професійної підготовки майбутніх психологів: методичні рекомендації [Електронне видання]. Київ, 2018. 67 с. https://www.academia.edu/37884652/volnova.proektna_diyalnist.PDF
- Вольнова Л.М. Історія психології. Хрестоматія. Частина 1. Тематичні уривки з праць класиків психологічної науки [Електронне видання]. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. 76 c. URL:https://www.twirpx.com/file/3000798/
- Вольнова Л.М. Проектна діяльність як засіб підвищення рівня професійної підготовки майбутніх психологів: методичні рекомендації [Електронне видання], 2-е вид., виправлене і доповнене. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. 49 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23889
- Мельничук О.Б. Основи психоконсультування та психокорекції. Київ: Каравела 2015. 390 с.
Наукові видання, які входять до групи А
2019 рік
- Mozgova Galyna P., Beketova Galyna V., Shekera Oleh G., Pryimatchuk Liubava-Stephania M. Neurophysiological characteriscs of psychosomatic disorders and psychosomatic pathology in children and adolescents. Wiadomości Lekarskie Is. 2019, Tom LXXII, nr 12 cz. I, Pp.2282-2288. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32124741/ (abstracted and indexed in: SCOPUS)
2020 рік
- Мозговая Г.П., Бекетова Г.В. Распостраненность, клинические особенности и прогнозирование течения психосоматической патологии у детей с нарушениями психофизического развития. Мир Медицины и Биологии. №1(71), 2020. Pp. 007-013. DOI 10.26724/2079-8334-2020-1-71-7-13
Фахові наукові видання, в тому числі ті,
які входять (з 2018 р.) до групи В
2015 рік
- Мозгова Г.П. Психосоматика: нейрофізіологічні характеристики. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України, 2015. Вип.37. C.123-131. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vird_2015_37_22.
- Вольнова Л.М. Виявлення ознак важковиховуваності у підлітків як передумова профілактики їх девіантної поведінки. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України. Том ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2015. Випуск 13. С.6-14. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i13/3.pdf
- Вольнова Л. М. Психолого-педагогічні аспекти профілактичної роботи з типологічними групами важковиховуваних підлітків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. К. : НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. Вип. 20. С. 125-134. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12601
- Дьоміна Г.А. Комунікабельність майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами. Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том. ХІ.: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2015. Випуск 13. С. 52-59. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13192
- Якимчук О.І. Психологія утвердження національної мови як державної (соціокультурний та політичний дискурс). Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії»: Збірник наукових праць / Під ред. В.Г. Воронкової. Випуск 61. Запоріжжя, РВВ ЗДІА, 2015. С.195-204. http://vestnikzgia.com.ua/article/view/47772
- Якимчук О.І. Філософсько-психологічні підвалини освітнього простору тоталітарного суспільства. Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. К.: Пед. пресса, 2015. №1. С. 81-86. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_14.
- Якимчук О.І. Особенности психологии «пространства образования» тоталитарного общества. Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць / гол. ред. В. М. Вашкевич. К.: «Видавництво «Гілея», 2015. Вип. 93 (№ 2). С. 288-293. http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_97_73.
2016 рік
- Мозговая Г.П. Психологічна адаптація студентської молоді до процесу навчання. Науковий часопис НПУ ім.М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологія. 2016. Вип.4(49). С. 157-162. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_4_22.
- Мозгова Г.П. Психологічне здоров’я: різноманітність підходів Науковий часопис НПУ ім.М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологія. 2016. Вип.3(48) С.130-136. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_3_20.
- Vol’nova Lesya, Zhou Qian Approaches to upbringing of spiritual culture in Ukrainian and Chinese scientific and educational area. Intellectual Archive. 2016. Volume 5. No. 3 (May-June). Toronto: Shiny Word Corp., Canada. PP. 75–85. http://suggestor.step.scopus.com/progressTracker/?trackingID=20E5191D2FF3BF7D
- Vol’nova L.M., Pastukh K.B. The possibilities and barriers of personal fulfillmentin marriage. Trends in der Entwicklung der nationalen und internationalen Wissenschaft: Sammelwerk der wissenschaftlichen artikel. Verlag SWG imex GmbH, N?rnberg, Deutschland, 2016. S. 283−286. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12571
- Vol’nova L.M. Educability as personal and psychological factors of normative behavior in the pupils. Problems of development modern science: theory and practice: Collection of scientific articles. EDEX, Madrid, España. 2016. P. 299-302. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11010
- Вольнова Л.М, Кушнірчук О.Р. Стан законодавчого забезпечення питань профілактики проституції неповнолітніх у школах-інтернатах України. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка: зб. наук. праць. К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. Вип. 22. С. 25-32. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11581
- Domina Ganna Anatoliyivna. Modern outlook at Psychological Services in Armed Forces of Ukraine. Trends in der Entwicklung der nationalen und internationalen Wissenschaft: Sammelwerk der wissenschaftlichen artikel. Verlag SWG imex GmbH, Nürnberg, Deutschland, 2016. S. 287−289. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12570
- Мельничук О.Б. Актуальні питання формування професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери в контексті професійної підготовки до надання первинної психологічної допомоги кризовим клієнтам. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 14. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2016. С. 91-100. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i14/11.pdf
- Мельничук О.Б. До питання пізнавальної культури як умови становлення професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Вісник Одеського національного університету. Серія: Психологія. Одеса: «Астропринт», 2016. Том 21. Випуск 1 (39). С. 196-206. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2016_21_1_23.
- Ханецька Т.І. Особистісні та професійні якості психолога як умова розвитку культури мовленнєвого спілкування в умовах ВНЗ. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. Випуск 4 (49). К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. С. 75-81. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_4_11.
2017 рік
- Mozgova G., Beketova G. Neurophysiological characteristics of psychosomatic pathology in children and adolescents. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2017. Vol 23, No 5. pp. 36-43. https://farplss.org/index.php/journal/article/view/234
- Вольнова Л.М. Проектні технології як засіб підвищення професійної підготовки майбутніх психологів. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. К.: НПУ імені М.П. Драгоманова. 2017. № 6(51). С. 229-236. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18729
- Вольнова Л.М. Попередження психологічної дезадаптації поранених у системі соціально-психологічної реабілітації військовослужбовців. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України. Том ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2017. Випуск 15. С.76-84. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19065
- Дьоміна Г.А. Становлення особистісної зрілості молоді до подружнього життя як психологічна проблема у вітчизняній і зарубіжній психології. Innovative processes in education: Collective monograph. − AMEET Sp. z o.o., Lodz, Poland, 2017. – Р.40-48. (колективна монографія) http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12977
- Кушмирук (Єрмолаєва) Є.С. Параметри психологічного благополуччя студентів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Збірник наукових праць. Серія «Психологічні науки». Випуск 4, том 2. Херсон. 2017. С.156-161. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24582
- Мельничук О.Б. Актуальні проблеми формування професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери в контексті професійної підготовки до соціально-психологічної реабілітації учасників бойових дій. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 15. Київ: ТОВ «Талком», 2017. С. 338-346.
2018 рік
- Mozgova G., Beketova G. Innovative approaches to the metabolic and psychological correction of psychosomatic pathology in children and adolescents. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific school. 2018. Vol 25, No 1. Pp. 14-22. https://farplss.org/index.php/journal/article/view/269
- Вольнова Л.М., Цьомик Х. Б. Консультативно-психологічна допомога батькам в оптимізації соціального виховання підлітків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Випуск № 61. С.37-40. http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/61-2018/11.pdf
- Вольнова Л.М. Реабілітаційний потенціал музичного мистецтва та форми його використання у психологічній практиці. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 17. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2018. С.18-34. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i17/4.pdf
- Вольнова Л.М. Виміри психологічної проблеми в системі надання психологічної допомоги особистості. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, Т.В. Вашеки, О.М. Ічанської. К. : Аграр Медіа Груп, 2018. С.78-82.
- Дьоміна Г.А. Конфлікт як причина посттравматичного стресу. Пост-травматичний стресовий розлад : дорослі, діти та родини в ситуації війни : міжнародне науково-практичне видання / заг. ред.: І. Маноха, Г. Собчук. – Варшава-Київ : ПАН Гнозис, 2018. Том ІІ. С. 225-234. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23453
- Domina, G. A. The psychological difficulties of the phenomenon "Lost Twin" and possible ways to solve them. Science and education : trends and prospects : Collection of scientific articles. Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, United States of America, 2018. Р. 365-370. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18748
- Domina G. Conflicts as a cause of post-traumatic stress. European Humanities Studies: State and Society / Europejskie Studia Humanistyczne : Państwo i Społeczeństwo. Poland-Ukraine, 2018. Issue 1(I). pp. 78-88. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23459?mode=full
- Кушмирук Є.С. Вивчення психологічного благополуччя особистості в дошкільному віці. Теорія і практика сучасної психології: зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. Вип. 4. 2018. С. 139-141. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24584
- Кушмирук Є.С. Діагностика рівня задоволеності життям в осіб юнацького віку. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т.- Вип. 3. 2018. С. 202- 205. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24583
- Кушмирук Є.С. Дослідження психологічного благополуччя особистості молодшого шкільного віку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки / Херсон. держ. ун-т, ф-т психології, історії та соціол. Вип. 4. 2018. С. 107- 111. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24585
- Melnychuk O. Professional intelligence formation of future social sphere specialists in the context of professional training in work with military personnel with posttraumatic stress disorder. Еuropean humanities studies: State and Society 1(I) / Рsychological, medical and pedagogical aspects of post-traumatic stress in war conditions – East European Institute of Psychology. Wschodnioeuropejski Instytut Psychologii, Kyiv, Ukraine; Fundacja im. M.Reja, Krakow, Poland, 2018. pp. 89 - 100.
- Мельничук О.Б. Інтелектуальний коучинг як засіб розвитку професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 17. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2018. С. 148-163. http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i17/13.pdf
- Якимчук О.І. Роль освіти в становленні національної свідомості українського народу (на основі творчості М. Драгоманова, І. Франка, М. Пирогова). Вища освіта України. К.: 2018, випуск № 3. С. 34-38. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2018_3_6
- Якимчук О.І. Ключові суперечності становлення української системи освіти. Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. К., 2018. Випуск № 137. С. 267-270. http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2018_137_68.
- Якимчук О.І. Історичне значення та суперечності реалізації Державної національної програми “Освіта” (“Україна XXI століття”). Освітній дискурс : збірник наукових праць. К. : «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 8 (9-10). С. 80-91. http://nbuv.gov.ua/UJRN/eddcsp_2018_8_9.
- Якимчук О.І. Соціокультурні та економіко-політичні передумови створення Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. 2018. Вип. 51. С. 161-172. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2018_51_16.
- Якимчук О.І. Європейський вектор розвитку української освіти в період утворення незалежності. Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. 2018. № 2 (12). С. 88-95. http://journals.stu.cn.ua/problemy_sotsialnoyi_roboty/article/view/157203
- Якимчук О.І. Основні ознаки та суперечності розвитку української освіти в радянський період. Мультиверсум. Філософський альманах. 2018. Випуск 3–4, С. 188-201. http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Multi_2018_3-4_17.pdf
2019 рік
- Мозгова Г.П., Бекетова Г.В. Функциональные гастроинтестинальные расстройства у детей и подростков: патогенетическая сущность, инновационные подходы к терапии. Взгляд педиатра, психолога и клинического фармаколога. Педиатрия - Восточная Европа: международный научно-практический журнал. Киев: проф. издания, 2018. Том 6, №1. С.73 -94. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=pedeaseu_2018_6_1_10
- Мозгова Г.П., Бекетова Г.В., Бездітко Н.В. Сучасні підходи до якісного підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на кафедрі дитячих і підліткових захворювань. Збірник наукових праць співробітників НМАПО імені П. Л. Шупика. Вип. 33/2019. С.19-28. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2019_33_5.
- Дьоміна, Г. А. Психологічні особливості готовності до шлюбу сучасної молоді. Теоретичні і прикладні проблеми психології : зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. №1 (48). С. 95–105. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/24336/1/Domina%20G.A.%2C%202019%20Gotovnist%20do%20shluby.pdf
- Кушмирук Є.С. Вивчення соціальних чинників психологічного благополуччя особистості юнацького віку. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. Вип. 4. 2019. С. 36-40. http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/4_2019/part_2/9.pdf
- Ханецька Т.І., Сидоренко О.Б., Федоренко А.Ф. Самоефективність особистості у виборі копінг-стратегій поведінки. Проблеми сучасної психології: збірник наукових праць Запорізького національного університету та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д. Максименка, Н.Ф. Шевченко, М.Г. Ткалич. Запоріжжя: ЗНУ. 2019. № 1 (15). С. 112-122. http://journalsofznu.zp.ua/index.php/psych/article/download/399/367/
- Якимчук О.І. Досягнення та суперечності реалізації «Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті». Вища освіта України. 2019. № 1. С.62-67.
- Якимчук О.І. Соціокультурні та економіко-політичні передумови створення державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Вісник ХНПУ імені ГС Сковороди" Філософія". 2019, № 51, С. 164-176. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2018_51_16.
2020 рік
- Вольнова Л.М., Дьоміна Г.А. Чинники виникнення та посилення проявів тривоги у дітей дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2020, Том 12. № 9(54). С. 32-43. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.9(54).03
- Мельничук О.Б. Професійний інтелект та особистість. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2020. Том. ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 21. С. 246-258.
- Мельничук О., Ічанська О. Сучасні психологічні підходи до вивчення емоційного інтелекту. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, О.М.Ічанської. – К. : ТОВ «Альфа-ПІК», 2020. С.62-67. http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42086